czwartek, 22 marca 2018

środek

Czy jest to środek wydajny versus zapewnienia producenta w instrukcji stosowania, czy dawki trzeba np. dublować...?Używałem ten preparat do szamba w celu zmniejszenia smrodu. Sypałem dawki nieco większe niż zalecane i powiem szczerze, że nie zauważyłem jakiejkolwiek różnicy w stosunku do okresu kiedy nic nie sypałem. Nie wiem jednak jak się zachowuje w POŚ.

Próbowałem mailem wyjaśnić z poznańskim producentem (?) - firmą Bros, pewne kwestie dotyczące np. dawkowania (szczególnie w części ilości preparatu per m3 oczyszczalni), ale zostałem "koncertowo olany". Cóż, taki "stajl", taka "korporacyjna" kultura. Ale nic to.
Niestety nie miałem okazji przyglądnąć się budowie takiego "kupnego" urządzenia i nawet nie wiem od czego zacząć.
Urządzenia gotowe które oferują mi sklepy to koszt między 4-5kzl (duży dom duże zapotrzebowanie na poziomie 2m^3 na dobę) a twardość surowej wody ze studni to: 490 MgCaCO3/l czyli w skali niemieckiej to jakieś: 27
Zastanawiam się czy we własnym zakresie nie dało by się czegoś sklepać samemu za powiedzmy 1500zl ?
Jak wygląda w punktach działanie takiego zmiękczacza?
Strzelam, ze jakies 75% lub wiecej kosztu zmiekczacza to zywica jonowymienna i automatyczna glowica sterujaca. Wydaje mi sie ze ani jednego ani drugiego nie zespawasz ani nie wytoczysz :-/

Mozesz samemu zrobic co najwyzej recznie sterowana "głowice". Na garsci jakichs zaworow mozna by to wydziergac. Ale wtedy musisz recznie puszczac regeneracje, czekac z zegarkiem, przestawiac jakie wajhy, znowu czekac. Caly proces regeneracji to pewnie dobrze ponad godzine. I co pewnie 2-3 dni (max przy takiej twardosci) miusialbys to robic.
Automatyczna glowica robi to sama w srodku nocy kiedy potrzeba.
Znienawidzilbys szybko reczna regeneracje albo pare razy zapomnial i zamordowal zloze.

Mam w zasięgu garaż/warsztat, spawarkę, tokarkę oraz podstawową wiedzę na temat sterowników logicznych, myślicie że wystarczy?
Pytam o Wasze doświadczenia z tym preparatem, bo instrukcja stosowania napisana jest chyba po pijaku i pozostawia wiele do życzenia...
Pytam też, bo dostosowałem się ściśle do zapisów tej instrukcji, a efekt mizerny... (np. zero kożucha)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz