czwartek, 22 marca 2018

ścieki

cofaniem się ścieków nie powinieneś się przejmować. A jeśli chcesz być zabezpieczony w 200%, to połączenie zrób w studzience - jak nakazuje szacowna sztuka kanalizacyjna.
A czy nie prościej będzie jednak wykuć w betonowym szambie dodatkowy otwór na drugą rurę? I czy to przypadkiem nie rozwiązałoby wszelkich problemów, czyli:
- wahań ciśnienia spowodowanych dużą porcją ścieków podróżującą z drugiego pionu do szamba;
- ewentualności zatkania trójnika?
Zaworek napowietrzający planuję dać tak czy inaczej, żeby mnie nie wessało do muszli
Również wolałbym łączyć plastikowe rurki, jednak próbuję wybrać rozwiązanie bardziej niezawodne, żeby potem nie "odkopywać" tematu, dlatego właśnie zastanawiam się nad tym drugim podłączeniem do betonowego szamba. Raz wykuję, to potem może nie będe musiał kopać

A z tą solanką do syfonów to kompletnie na to nie wpadłem. Może lepiej wlać Borygo, to nie pozostawi osadu - i pytam całkiem poważnie?
 Ponieważ to typowo letni domek działkowy, to na zimę wysysam wodę z całej instalacji, więc fantazjom związanym z przymarzaniem do sedesu nie miałem okazji się oddawać
Natomiast zwróć uwagę na dwie rzeczy:
- wyrównanie ciśnień - powinieneś za tym nowym kibelkiem dać przynajmniej zawór napowietrzający, ale znacznie lepiej kominek na zewnątrz. Inaczej może ci wysysać wodę z syfonu, jak będziesz spuszczał wodę na górze.
- zamarzanie - masz garaż ogrzewany? Jak nie, to ci pupa przymarznie do sedesu.  A poza tym zamarzająca woda może rozwalić muszlę.

4 komentarze:

  1. Ja nie mam żadnych problemów jeśli chodzi o ścieki, bo wszystko spływa do szamba. Dodatkowo wodę czerpiemy bezpośrednio ze studni głębinowej i jeszcze podłączyliśmy zestaw hydroforowy https://www.dostudni.pl/zestawy-hydroforowe,c11.html który sprawdza się idealnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama drożność kanalizacji jest niezwykle ważna i jestem przekonana, że należy zrobić ją dobrze. Właśnie dlatego ja wzywałam hydraulika https://rost.wroclaw.pl/ aby całość prac była wykonana właściwie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Awaria hydrauliczna to sytuacja, której nikt z nas nie chciałby doświadczyć. Niestety, zdarza się, że rury pękają, a cieknące wody mogą powodować poważne szkody. W takich sytuacjach niezbędna jest szybka i profesjonalna pomoc. Na stronie https://warszawskihydraulik.pl/ znajdziesz kontakt do doświadczonego hydraulika, który szybko i skutecznie pomoże Ci rozwiązać problem.

    OdpowiedzUsuń